پل نایبند و تخریب پارک ملی دریایی نایبند
- شناسه خبر: 50
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۱
- نویسنده: nayband17news
ناصر بوهندی – در همه جای دنیا، یکی از شاخصها یا شناسههای توسعهیافتگی را در کمیت و کیفیت شبکهی ارتباطی کشورها، به ویژه در حوزهی حمل و نقل جادهای و ریلی ارزیابی میکنند. اما اصول علمی و مهندسی و زیست محیطی در ساخت اغلب پروژههای راهسازی کشور رعایت نمیشود! واقعیتی که در شهرستان عسلویه و بخصوص در محدوده پارک ملی دریایی نایبند تأیید کنندهی آن است.
پل نایبند بر روی خور نایبند به طول 40 متر و با دو دهانه 20 متری و رمپ های ورودی و خروجی به طول 500 متر از طرفین با عرض محور 9 متر احداث شده است.
گرچه پل ارتباطی مسیر عسلویه به نایبند امر بسیار مهمی برای رفاه مردم این منطقه است و سبب میشود تا جاده دسترسی به هفت روستا از 28 به هشت کیلومتر کاهش یابد و فاصله عسلویه تا روستاهای اطراف 20 کیلومتر نزدیکتر شوند. اما در کنار این رفاه ظاهری باید ملاحظات میط زیستی و تعهدات اداره راه استان بصورت کامل اجرا شود.
با اتمام پروژه پل نایبند -که طولانی شدن آن و چند برابر شدن هزینه احداث موضوع بحث نیست – جاده خاکی موقت که برای عبور و مرور در حین ساخت پروژه احداث شد و طبق تعهد اداره راه می بایست برداشته شود به حال خود رها شد و باعث خشک شدن قسمت اعظمی از جنگل حرا شده است .
امیدواریم با تاکیدات استاندار محترم بر ملاحظات زیست محیطی که بهمین دلیل در سفر ایشان به عسلویه در مراسم افتتاح این پل شرکت نکرد و پیگیری های مسئولان محترم شهرستان عسلویه این مشکل زیست محیطی هر چه سریعتر مرتفع گردد.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد